fbpx
refacere dupa efort la Superfit

Metode de refacere după un antrenament intens

Indiferent de sportul practicat, refacerea după efort este un element care nu ar trebui să lipsească din rutina post-antrenament și post-competiție.

Există numeroase modalități de refacere mai rapidă a organismului după o activitate fizică solicitantă, de la simplul masaj până la folosirea unor tehnologii de ultimă generație, care accelerează procesele de reparare musculară. Iată câteva metode eficiente de refacere, disponibile și la Superfit:

Termoterapia

Terapia prin căldură sau prin frig acționează la nivel local asupra țesuturilor, calmând spasmele musculare și durerile. Băile reci pot preveni apariția febrei musculare, în timp ce căldura stimulează fluxul sangvin, relaxează mușchii și contribuie la eliminarea acidului lactic care se acumulează după efort. Prin contracția și apoi dilatarea vaselor de sânge, terapia de contrast cald-rece (folosirea alternativă a celor două terapii) este de asemenea potrivită pentru reducerea durerilor musculare după activitatea fizică. Citește mai multe despre termoterapie în acest articol.

Cold Compression

Combinând beneficiile compresiei cu cele ale terapiei prin temperaturi scăzute, tehnologia Cold Compression diminuează disconfortul cauzat de suprasolicitarea articulațiilor și mușchilor. Dispozitivele cu care se realizează Cold Compression au de obicei forma unor manșoane cu pungi de gheață în interior, care se strâng și se dilată pentru a aplica o presiune plăcută la nivel local. Se obține astfel un masaj răcoritor, care scade inflamația și are efect de destindere.

Drenajul limfatic

Procesele de refacere ale organismului sunt accelerate prin stimularea circulației limfei, care preia reziduurile metabolice și substanțele nocive ca să fie filtrate. Drenajul limfatic se poate face manual sau, și mai bine, printr-un echipament modern, având forma unui costum cu compartimente pline cu aer, care își măresc volumul succesiv, presând diferite zone ale picioarelor. Drenajul are și un efect relaxant, elimină retenția de apă, îmbunătățește fermitatea pielii și reduce senzația de picioare grele.

Masajul oscilatoriu profund 

Față de masajul obișnuit, care nu reușește să ajungă la straturile mai profunde ale pielii, masajul oscilatoriu profund are efect asupra tuturor tipurilor de țesuturi: cutanat, conjunctiv, adipos subcutanat, mușchi, vase de sânge, vase limfatice. Oscilațiile îmbunătățesc irigarea țesuturilor, ceea ce ajută la refacerea mult mai rapidă în caz de întinderi, dureri musculare, suprasolicitări, edeme, inflamații etc.

Terapia percutorie

Seamănă cu o bormașină, dar de fapt este un dispozitiv pentru relaxare și refacere 🙂 Terapia percutorie folosește vibrațiile pentru a detensiona și a elimina durerea, acționând profund la nivel muscular, mai mult decât ar face-o masajul clasic. Impulsurile rapide și repetitive stimulează circulația sângelui și a limfei și ajută mușchii să revină mai repede la forma inițială, după un antrenament sau o competiție. Intensitatea vibrațiilor poate fi reglată astfel încât terapia să fie eficientă fără să provoace durere sau disconfort.

Electrostimularea

Stimularea electrică neuromusculară (NMES) folosește impulsurile electrice de intensitate redusă pentru a produce contracții musculare controlate. Dispozitivele de electrostimulare, mai exact o serie de electrozi conectați la un aparat, se aplică pe diferite zone ale corpului pentru a stimula mușchii. Reproducând modalitatea de funcționare a contracției musculare naturale, electrostimularea contribuie la eliminarea fluidelor în exces, similar unui drenaj limfatic. În plus, se îmbunătăţește tonusul muscular, iar pielea va avea un aspect mai ferm.

Nu uita de…

  • Stretching. După o activitate fizică intensă, stretchingul ajută mușchii să se relaxeze, prevenind probleme de mobilitate, întinderi sau dureri.
  • După fiecare activitate fizică mai lungă de 30-60 de minute, refă-ți nivelul de electroliți consumând produse specifice: băuturi izotonice, tablete, capsule, care să compenseze pierderile de minerale și săruri din timpul efortului.
  • Alimentație corespunzătoare. Pentru a reface depozitele de glicogen și a repara țesutul muscular, corpul are nevoie de o combinație de carbohidrați și proteine. Un raport de 3:1 (carbohidrați: proteine) reechilibrează rezervele organismului, susținând procesele de refacere. Află mai multe despre alimentația după efort din acest articol.
  • Odihnă. Cel mai la îndemână mijloc de refacere după efort este… somnul. Acesta asigură refacerea deopotrivă fizică și mentală, așa că include-l neapărat în program.

Hai la Superfit și vei fi ca nou(ă) după efort! Fă-ți acum o programare online!

Ți-a plăcut articolul? Distribuie pe

Search

+