tratament fasciita plantara

Cum previi și tratezi fasciita plantară

Durerea în talpă, localizată în partea inferioară a călcâiului, este un semn că s-ar putea să ai fasciită plantară, una dintre cele mai comune afecțiuni în rândul alergătorilor.


Ce este fasciita plantară


Fascia plantară este o bandă de țesut fibros care leagă călcâiul de partea din față a piciorului. Aceasta suportă toată greutatea corpului, acționează ca un amortizor și sprijină arcul labei piciorului. Când țesutul este suprasolicitat, pe fondul unor factori de predispoziție, apare durerea.


Citeşte mai mult

Cât de mult ne-a schimbat izolarea – rezultatele studiului nostru

Te-ai gandit ce o sa le povestesti nepotilor despre primavara anului 2020?


Cum am stat noi toti, mai mult sau mai putin cuminti in casa, tinand la respect inamicul invizibil care ne-a dat vietile peste cap. O sa fie cu mult mai putin palpitant decat povestile de razboi ale bunicilor nostri, totusi este o etapa complet neasteptata pe care am fost nevoiti sa o parcurgem si care a lasat urmari in existenta noastra.


Excluzandu-i pe cei care au avut ghinionul sa faca boala si sa petreaca saptamani prin spitale, noi toti ceilalti am avut parte de o intrerupere brutala a cursului vietii, despre al carei impact am vrut sa aflam mai multe cu ajutorul unui sondaj pe care l-am lansat pe Facebook timp de 1 saptamana si care a adunat 300 de raspunsuri.


Citeşte mai mult

Cum să-ți reintri în formă după izolare

Perioada de izolare a însemnat pentru multe persoane o reducere a programului de antrenament și a orelor de mișcare săptămânale. S-au închis sălile de fitness, bazinele de înot, iar ieșirile cu bicicleta și traseele la munte au devenit un vis frumos. Competițiile sportive s-au amânat, așa că motivația are de suferit.


Și cum unii dintre noi ne-am descoperit latura de masterchef, poate nici greutatea nu mai e ce-a fost, după experimentele cu banana bread, cozonac sau pâine homemade.


Ce se întâmplă când nu mai faci mișcare


Reducerea intensității sau a numărului de antrenamente în loc de eliminarea lor totală ajută la menținerea formei fizice, așa că dacă în această perioadă ai făcut câteva exerciții, îți vei reveni mai ușor (maratonul canapea - frigider nu se pune :D).


Citeşte mai mult
eticheta alimentelor calorii

Mic ghid pentru a înțelege eticheta cu ingrediente

Ambalajele produselor alimentare sunt adevărate panouri publicitare. Abundă în culori strălucitoare și promisiuni atractive, cel puțin la prima vedere: „conținut redus de grăsimi”, „vegan”, „light”, „natural” și multe altele.


Însă eticheta cu informații concrete despre ingrediente și valori nutriționale reprezintă un reper mai potrivit pentru a face alegeri inspirate la cumpărături decât design-ul ambalajului sau beneficiile promovate cu litere mari.


Denumirile științifice, procentele și cifrele de pe etichetă nu trebuie să te intimideze. Ține minte că alimentația echilibrată înseamnă adaptare, flexibilitate și nu perfecțiune! Este important să te concentrezi pe a face alegeri mai bune, în loc de alegeri 100% ideale.


În următorul mic ghid îți prezentăm câteva informații practice pentru a lua decizii mai sănătoase când te afli în supermarket, la cumpărături de mâncare.


Citeşte mai mult

Cum scapi de pofta de dulce

Un baton de ciocolată cu alune și caramel. O cola. O bucată de napolitană (sau tot pachetul). Ți-e poftă de ele și le vrei ACUM.


După-amiaza vine adesea cu pofta de dulce. Poate apare ca din senin sau vezi o poză cu un desert cremos pe Facebook. Dorința de a mânca dulce îți ocupă mintea și nu te lasă să-ți termini raportul acela urgent. Și, oricum, poți să ciugulești ceva și în timp ce lucrezi, nu?


De ce ți-e poftă de ceva dulce


Spre deosebire de foame, care se instalează treptat și nu te face să vrei să mănânci un aliment anume, pofta apare brusc și are o țintă exactă: de obicei, produse bogate în grăsimi și zahăr, cu gust puternic.


Citeşte mai mult
slabire cu nutritionist online

De ce nu reușești să slăbești

“Țin dietă și fac mișcare, dar tot nu slăbesc.”


Multe persoane spun că, deși au grijă la ce mănâncă, numărul de pe cântar nu scade și pace, astfel că renunță repede la obiectivul de a slăbi. Dacă te confrunți și tu cu această situație, iată câteva posibile motive pentru care nu reușești să scapi de kilogramele în plus:


Mănânci mai mult decât crezi                                           


E ușor să-ți subevaluezi cantitatea de calorii consumate, mai ales dacă nu știi ce conținut caloric aproximativ are fiecare aliment. Sunt mai multe moduri prin care te poți înșela cu privire la ceea ce ai mâncat pe parcursul unei zile:


Citeşte mai mult

Cum tratezi sindromul de bandă iliotibială

Genunchii reprezintă un subiect sensibil pentru cei care practică sport, mai ales alergare sau ciclism. Există multe afecțiuni localizate în această porțiune atât de solicitată, iar un disconfort ne face imediat atenți. Dacă ai dureri în partea exterioară a genunchilor, sindromul de bandă iliotibială ar putea fi cauza.


Ce este banda iliotibială


Banda iliotibială este o porțiune rezistentă de țesut care leagă mușchii începând de la șold, coboară în partea exterioară a coapsei și ajunge până în zona laterală a genunchiului, în partea superioară a tibiei.


Citeşte mai mult
efort fizic si imunitate

Imunitatea, mișcarea și COVID-19

Imunitatea. De obicei, ne amintim de ea când se apropie sezonul rece sau în cazul răspândirii alarmante a unei boli, cum este acum cazul COVID-19. De-abia atunci începem să ne întrebăm dacă am făcut tot ce ține de noi ca să avem grijă de sănătatea atât de valoroasă.


Nu există vreun tratament miraculos care să întărească într-o clipă sistemul imunitar, iar tot ce putem face în acest moment este să prevenim boala prin măsuri de igienă sporite și prin comportament responsabil față de noi și ceilalți.


Unul dintre modurile de a ne ajuta sistemul imunitar și de a ne întări organismul este să facem mișcare în mod constant.


Citeşte mai mult

Mirosul gogoșilor și lipsa de somn

Cum se simte mirosul de gogoși aburinde, pudrate cu zahăr, după o noapte de nesomn?


Se știe că atunci când nu ai dormit bine, creierul „cere” mai multă energie sub forma alimentelor dense caloric, iar lipsa cronică a somnului este strâns legată de obezitate. Totuși, un studiu recent a arătat că nu doar creierul joacă un rol în ecuația poftelor, ci și... nasul.


În cadrul studiului, persoanele care au dormit doar 4 ore pe noapte, timp de o lună, au mâncat a doua zi alimente mai dense caloric, ca gogoși, biscuiți cu ciocolată și chipsuri. Investigațiile au indicat mai multă activitate în cortextul piriform (zona din creier care primește informații de la nas) în cazul privării de somn.


Citeşte mai mult
tratament dureri de spate

Scapă de durerile de spate!

După multe ore de stat la birou, fără pauze, s-ar putea să simți tensiune și dureri de spate. Acestea sunt destul de comune în rândul adulților și pot apărea la orice vârstă. Partea bună este că poți găsi soluții pentru a le ameliora și a le preveni, astfel încât să te simți în formă în fiecare zi.


Cauzele durerilor de spate


De multe ori, durerile de spate nu sunt grave și își au cauza pur și simplu în postura incorectă de zi cu zi, când stăm la birou, când facem sport sau alte activități.


Citeşte mai mult