fbpx
cel mai bun nutritionist bucuresti

Cum găsești un nutriționist bun?

Internetul abundă în diete atrăgătoare, care îți promit slăbire drastică sau creștere semnificativă în masă musculară. Dacă ai decis să apelezi la un nutriționist în Bucureşti sau oriunde în ţară, pentru a primi un program alimentar individualizat, felicitări! Ai făcut o alegere bună pentru sănătatea ta, deoarece o abordare personalizată, sub îndrumarea unui specialist, va avea șanse mai mari de reușită decât o dietă luată la întâmplare de pe net. Însă “distracția” de-abia acum începe.

Cum îți alegi nutriționistul?

Iată un mic ghid ca să găsești cea mai bună variantă pentru tine.

  1. Stabilește-ți obiectivul

Vrei să slăbești, să crești în masă musculară sau doar să înveți să faci alegeri alimentare mai bune? Ești sportiv? Suferi de anumite afecțiuni, ca diabet sau boli de inimă? Caută un nutriționist cu experiență pentru cazurile respective!

De exemplu, dacă practici sport (la nivel amator sau mai ales de performanță), un medic specializat pe nutriție sportivă îți va face cele mai bune recomandări pentru stilul tău de viață activ, astfel încât să ai suficientă energie și alimentația să-ți susțină antrenamentele.

  1. Caută specialiști care să aibă calificarea necesară

Nutriționist, dietetician, health coach, tehnician nutriționist. Termenii folosiți pentru a descrie persoanele care te pot îndruma spre o alimentație sănătoasă sunt mulți și adesea induc în eroare. Indiferent de titulatură, este bine ca persoana respectivă să aibă studii în domeniul medical. Așadar, documentează-te atent cu privire la studiile urmate și la experiența sa.

În România, în cadrul universităților de Medicină și Farmacie există specializări ca „Nutriție și dietetică” și “Diabet, nutriţie şi boli metabolice”, precum și diferite mastere pe nutriție. Pe lângă acestea, orice persoană cu minim studii medii poate face cursuri de specialitate, devenind tehnician nutriționist.

  1. Vezi ce mesaje promovează pe site-ul propriu și/ sau pe pagina de Facebook

Profesionalismul unui doctor nutriționist nu stă în ce postează pe social media, însă dacă arunci o privire pe ceea ce susține acesta în diverse intervenții pe subiect, îți poți face o idee despre principiile sale. Găsește informații despre studiile și practica sa și înțelege cum își desfășoară activitatea – ce tipuri de strategii nutriţionale le propune pacienților.

De asemenea, dincolo de pregătirea profesională și experiența specialistului nutriţionist, contează și atitudinea. Este una prietenoasă, cu umor, mai „părintească” sau pur și simplu deschisă? În funcție de personalitatea ta, s-ar putea să rezonezi sau nu cu persoana respectivă. Dacă ai cunoștințe care au fost la nutriționistul respectiv, cere-le impresii.

  1. Descoperă dacă abordarea ți se potrivește

Solicită direct informații despre cum se desfășoară consultațiile de nutritie și ce alte servicii mai sunt disponibile. Dacă ai decis să mergi la o primă consultație, acordă atenție câtorva aspecte:

  • Nutriţionistul trebuie să profeseze într-un cadru organizat, acreditat şi avizat de autorităţi, aşa cum ar fi o clinică de nutriţie, cabinet de nutriţie sau un centru medical. În mediul online vei găsi o mulţime de pretinşi nutriţionişti, care au studii îndoielnice.
  • Un nutriționist serios îți va recomanda să faci analize de sânge și alte investigații medicale înainte să-ți recomande un plan alimentar, pentru a identifica eventuale carențe sau probleme de sănătate.
  • Ferește-te de cei care promovează înfometarea ca mijloc de slăbire și propun diete cu deficit caloric exagerat, sub metabolismul bazal.
  • Un nutriţiţionist profesionist va păstra un anumit grad de flexibilitate, un echilibru între “alegerile optime” și plăcerile culinare și va ști să adapteze regimul alimentar la stilul tău de viață (de exemplu, dacă lucrezi în ture de noapte sau ai un program neregulat de muncă). Cel mai bun nutriţionist este acela care nu uită că eşti om şi că ai şi tu plăcerile tale, de care trebuie să ţină cont.
  • În cadrul consultațiilor, îți va răspunde cu răbdare la întrebări și te va învăța să faci alegeri alimentare mai bune, concentrându-se pe rezultatele pe termen lung, adică nu doar pe slăbitul propriu-zis, ci și pe menținere.
  • Nu va promova anumite produse ori branduri ca fiind absolut necesare pentru a slăbi, ci te va încuraja să te “împrietenești” cu mâncarea, cu alimentele obișnuite, naturale.
  • În mod sigur nu îţi va recomanda vreuna dintre „dietele” la modă, aşa cum sunt: dieta keto, dieta Cambridge, dieta disociată, dieta Dukan sau alte diete care presupun slăbire rapidă.
  1. Apelează la servicii integrate

Pe lângă alimentație, sportul făcut cu cap și diferite metode de tonifiere te pot ajuta să ai rezultate mai bune, inclusiv la nivel estetic. Poți preveni sau ameliora aspectul neplăcut al pielii, mai ales după slăbire și poți face mișcare îndrumat de specialiști, pentru a nu risca accidentări. De asemenea, adipometria, analiza corporala 3D şi analiza compoziţiei corporale prin bioimpedanţă îți vor arăta de unde pornești și cum evoluezi, fiind o sursă suplimentară de motivație.

Dacă te confrunți cu tulburări alimentare (mâncat compulsiv, bulimie etc.) sau îți este greu să-ți găsești motivația pentru schimbare, poți apela și la un psihoterapeut, care va completa partea de nutriție propriu-zisă cu suport mental corespunzător.

Foarte probabil vei avea mai mari șanse să-ți atingi obiectivul dacă pe lângă regimul alimentar alegi servicii complementare de sport, estetică și terapie.

La Centrul Superfit suntem alături de tine cu o echipă de profesioniști și servicii care se completează reciproc, pentru ca tu să fii sănătos și în formă.

Fă-ți o programare și hai să lucrezi împreună cu nutriţionistul nostru, doctorul Şerban Damian!

Ți-a plăcut articolul? Distribuie pe

Search

+