Cum slăbești rapid după sărbători

Cum slăbești rapid după sărbători

Sărbătorile vin cu relaxare, cadouri, dar și cu (prea) multă mâncare și, în consecință, kilograme în plus. Dietele de slăbire rapidă sunt la mare căutare la început de an, iar sălile de fitness câștigă brusc clienți. Din păcate, majoritatea dietelor se concentrează strict pe eliminarea kilogramelor și pierd din vedere sănătatea sau eficiența pe termen lung.

Cum slăbești rapid după sărbători, dar fără să-ți pui în pericol sănătatea?

Iată recomandările noastre:

Stabilește-ți obiective realiste

Începutul de an este pentru multe persoane un prilej ideal pentru a-și propune să slăbească. Însă 10 kg în 3 zile nu e un termen realist, dacă ții la sănătatea ta și vrei să-ți păstrezi silueta mai mult de durata regimului strict. Gândește-te la o abordare mai echilibrată a slăbitului, cu accent pe o stare de sănătate mai bună și un nivel ridicat de energie, nu strict la numărul de pe cântar.

Fă-ți un plan de mese

Gândește-te ce vei mânca în următoarele 2-3 zile sau chiar pe o săptămână, cumpără alimentele necesare și pregătește-ți în avans câteva ingrediente (de exemplu, legume gata tăiate, fructe uscate și nuci porționate pentru mici gustări etc). Astfel, vei avea totul la îndemână și îți va fi mai ușor să prepari mese hrănitoare. Poți să apelezi la un nutriționist bun, care îți va face recomandări personalizate ținând cont de stilul tău de viață, dar și de preferințele culinare.

Împarte cu prietenii sau colegii dulciurile de la sărbători

Dacă ai rămas cu multe dulciuri de la mesele de sărbători, cumpărate sau primite cadou, și nu vrei să ai “ispite” în jur, le poți împărți cu cei din jurul tău: prieteni, colegi, familie etc.

Evită să te înfometezi

Este greșeala pe care o fac majoritatea celor care urmează diete de slăbit rapid. Nu trece în extrema cealaltă, reducând prea drastic cantitatea de mâncare. Mănâncă porții mai mici, dar suficient de des încât să nu-ți fie foarte foame când te așezi la masă. Astfel, îți vei regla apetitul și îți vei menține constant nivelul de energie pe tot parcursul zilei.

Bea apă

Adesea, poți confunda senzația de sete cu foamea. Hidratează-te bine cu apă, dar și cu limonade simple, infuzii de plante și fructe, supe, lapte etc. Ține aproape de tine o sticlă cu apă.

Redu cantitatea de alcool și sucuri

Acestea contribuie cu calorii suplimentare de care nu ai nevoie.

Înlocuiește unele ingrediente/ alimente calorice

Există câteva schimbări pe care le poți face pentru a păstra textura și aspectul unor mâncăruri sau a-ți satisface pofta, dar a avea mai puține calorii. De exemplu, piureul de cartofi îl poți înlocui cu piure de conopidă, iaurturile de fructe – cu iaurt simplu la care adaugi tu fructe proaspete, bomboanele de ciocolată – cu ciocolata neagră (1-3 pătrățele, nu o tabletă), smântâna – cu brânză slabă de vaci sau iaurt, zahărul alb – cu îndulcitori hipocalorici.

Folosește condimente pentru a da gust mâncărurilor

Mirodeniile sunt execelente dacă vrei să nu faci compromisuri când vine vorba de gust. Ele dau o aromă deosebită alimentelor, chiar dacă nu pui multă sare, vegeta sau ulei.

Mănâncă încet

Mestecă bine mâncarea și ia pauze între înghițituri, pentru a da timp senzației de sațietate să se instaleze. Nu mânca în fața televizorului sau când te uiți la un film, ci acordă atenție alimentelor.

Nu uita de mișcare

Alimentația ajută în proporție covârșitoare la slăbit, însă nu neglija activitatea fizică. Un program de antrenament personalizat te va ajuta să faci progrese substanțiale și să-ți păstrezi motivația, fără să riști să te accidentezi.

Ai răbdare

Foarte probabil, alimentația ta nu va fi perfectă mereu. Poate vei mai avea zile în care vei scăpa la punga cu napolitane sau la checul acela bun. Nu e sfârșitul lumii! Renunță la mentalitatea „Totul sau nimic” și adoptă o perspectivă mai flexibilă. Dacă ai mâncat prea mult într-o zi, pur și simplu reia-ți obiceiurile sănătoase de la următoarea masă, fără să te învinovățești.

Succes!

 

Ți-a plăcut articolul? Distribuie pe