fbpx

Cum slăbeşti după naştere

Este incredibil cum reusesc unele femei sa revina la silueta anterioara sarcinii, la nici trei luni dupa nastere. Te intrebi cum reusesc sa renunte la aportul obisnuit de calorii si cum de au timp si energie pentru exercitii fizice, dupa atatea nopti nedormite?
Raspunsul pentru proaspetele mamici este simplu.

Excluzand exemplele din lumea mondena, in care vedetele sunt salvate de un babysitter, de instructorul personal de fitness si de nutritionist, exista secrete si pentru adevaratele eroine.

O prima solutie vine in ajutorul mamicilor care alapteaza!

Intrucat metabolismul bazal si arderile sunt mai intense in timpul alaptarii, acest proces poate fi de mare folos pentru a pierde grasimea acumulata in exces in timpul sarcinii.

Impreuna cu o serie de masuri dietetice (renuntarea la dulciuri, carbohidrati, alimente prajite) si cu un consum crescut de lichide fara zahar, alaptarea este principalul aliat care contribuie la o pierdere treptata si naturala in greutate (intre 300 si 500 de grame pe saptamana). Procesul fiziologic de producere a laptelui matern implica un consum important de energie, care este preluata din stratul de grasime.

Se recomanda consumul a 2-3 litri de apa pe zi pentru a inhiba senzatia de foame; util si consumul de ceaiuri (tei, musetel, anason) care ajuta la scaderea retentiei hidrice in tesuturi, fara a afecta calitatea laptelui.

Retineti ca repararea alimentelor la abur ofera mai multi nutrienti si mai putine calorii.

Important de stiut este si faptul ca dieta ideala pentru a scapa de grasimea in exces de la nivelul centurii abdominale, acumulata in timpul sarcinii, nu poate fi prea restrictiva (mai ales daca femeia alapteaza) deoarece pentru a asigura o buna calitate a laptelui, organismul are nevoie de nutrienti si calorii, care sunt furnizate de dieta mamei. Altfel, acestia sunt preluati din rezervele mamei, ducand la carente de calciu, magneziu, fier etc.

Din meniul obisnuit al mamicii nu ar trebui sa lipseasca: sursele de proteine, salatele si legumele, fructele si cerelale integrale, deoarece acestea sunt bogate in fibre, care ajuta procesul de slabire.

Desigur, pe langa alimentatie, este necesara si mentinerea unei musculaturi tonifiate (pentru a evita efectele inestetice ale scaderii in greutate).

De reamintit: o slabire accelerata nu este sanatoasa! (mai mult de 2 kg pe luna)

Pe langa plimbarile zilnice cu copilul in carucior (de preferat in parc, deoarece plimbarile in aer liber favorizeaza starea de relaxare, buna circulatie a sangelui, precum si arderea caloriilor), poti face exercitii cu cel mic si acasa (exercitiul “avionul”, genuflexiuni, abdomene, fandari cu bebe in brate), deoarece aceasta activitate tonifiaza musculatura si dezvolta conexiunea cu bebelusul. Se recomanda si urcatul treptelor impreuna, precum si dansul cu cel mic in brate. Aceste exercitii reduc durerile musculare si protejeaza mama de instalarea unor noi disconforturi.

Atentie! Trebuie sa ai in vedere modalitatea prin care ai nascut (Anumite activitati fizice pot fi daunatoare pentru mamicile care au suferit operatia de cezariana! Cere sfatul medicului tau.)

Pentru femeile care nu au optat pentru nasterea naturala in special, dar si pentru celelalte curajoase, se recomanda centurile speciale abdominale, intrucat ajuta la sustinerea structurilor abdominale. In acest fel, incurajeaza vindecarea si previn intinderea neregulata sau deteriorarea musculaturii abdominale.

Pe parcursul slabirii la nivel abdominal, purtarea unei centuri adecvate poate fi de folos, ajutand pielea sa isi recapete mai rapid tonusul.

Cele mai multe femei dau jos 5-6 kilograme in timpul nasterii, inclusiv greutatea copilului, placenta si lichidul amniotic. In prima saptamana dupa nastere, vei pierde si mai mult in greutate, pe masura ce scapi de retentia de lichide.

Sfatul nostru este sa nu iti fortezi corpul, sa stabilesti un set de obiective realiste si sa ceri ajutorul unor specialisti pentru a face schimbarile necesare in stilul tau de viata. Nutritionistul te poate ajuta sa iti alcatuiesti un meniu sanatos, optim pentru perioada in care te afli, iar antrenorul te va sfatui cum sa te antrenezi in siguranta.

Distribuie acest articol
error

Search

+