Cum slăbești primăvara

Cum slăbești primăvara

Poți să slăbești în orice moment al anului, dar primăvara parcă lucrurile devin și mai simple. Soarele apune târziu, iar lumina și temperaturile blânde te invită parcă să ieși afară la o plimbare. Plus că sărbătorile sunt încă departe, deci tentațiile sunt mai mici în această perioadă. Îți venim în ajutor în misiunea ta de slăbire cu următoarele recomandări practice de primăvară:

Alege legume și fructe de sezon

Primăvara este anotimpul cu multe verdețuri: spanac, leurdă, ridichi, urzici, lobodă, păpădie, salată, ceapă verde, usturoi verde. Poate că pe o parte dintre ele nu le-ai mai mâncat de mult sau chiar niciodată. Testează noi rețete și încearcă diferite combinații pentru a găsi o formă sub care să-ți facă plăcere să le mănânci.

Ține un jurnal alimentar

Scrie ce și cât mănânci sau fă fotografii cu toate mesele pentru a deveni mai conștient(ă) de obiceiurile tale alimentare (poți folosi o aplicație de numărat calorii, însă nu e obligatoriu). Astfel, vei vedea unde mai ai de lucrat și te vei putea concentra pe a face acele schimbări mici, dar cu impact pentru sănătatea ta.

Profită de vremea bună ca să fii activ(ă)

Nu este atât de cald încă, așa că poți să faci o plimbare în orice moment al zilei. Bonus, îți iei porția de vitamina D. Fă mai mulți pași mergând pe jos la cumpărături, la serviciu, în parc sau coboară din autobuz cu o stație mai devreme. Implică prietenii, colegii sau familia în activități fizice sau alătură-te unui grup de alergat/ pedalat.

Hidratează-te

Apa este cel mai bun lichid pentru hidratare, dar la fel de bine merg și infuziile de plante și fructe – calde sau reci, limonadele și supele clare.

Umple jumătate din farfurie cu legume, gătite la cuptor sau sote

Completează cu brânză, carne, pește sau ouă, care îți oferă o sațietate prelungită.

Permite-ți un mic răsfăț culinar, din când în când

De exemplu, nu e nevoie să excluzi total dulciurile, dacă îți plac foarte mult, însă mănâncă mai puține și o dată sau de două ori pe săptămână. Savurează produsul respectiv și dă-i toată atenția ta, nu îl mesteca absent(ă) în timp ce te uiți la un film sau lucrezi.

Transformă momentele de luat masa în experiențe tihnite

Mănâncă încet și bucură-te de ce ai în farfurie. Dacă poți lua masa pe balcon sau pe o terasă, într-un cadru plăcut, cu atât mai bine.

Ține fructele și legumele la îndemână

Dacă le pui în spatele rafturilor din frigider, în pungile în care le-ai cumpărat, vei uita de ele și se vor strica. Pregătește-le de servire și depozitează-le cât mai în față.

Culcă-te mai devreme

Persoanele care dorm puțin sunt mai predispuse să consume a doua zi alimente dense caloric și cu multe grăsimi, ca gogoși, biscuiți cu ciocolată și chipsuri. Somnul este un aliat de încredere pentru slăbit, așa că prioritizează-l în programul tău.

Găsește suport

O persoană care să te susțină, cu care se vorbești despre experiența slăbitului, te poate responsabiliza și încuraja. Poți apela și la un nutriționist, care îți va răspunde la întrebările despre alimentație și slăbitși te va ghida printr-o dietă personalizată, gândită special pentru nevoile și stilul tău de viață.

Nutritionist Dr Serban Damian - Centrul Superfit Bucuresti
Nutritionist Dr Serban Damian – Centrul Superfit Bucuresti

Pregătește-ți gustări nutritive

Dacă ai un program încărcat, asigură-te că până la ora mesei nu vei fi foarte înfometat(ă), ca să nu faci apoi ravagii în frigider. Ține aproape gustări sănătoase, ca de exemplu: iaurt, kefir, fructe, bețișoare de legume cu humus sau brânză proaspătă, mix de fructe uscate și nuci (20-30g).

Sărbătorește fiecare mic progres pe care-l faci

(De preferat nu cu ciocolată 🙂 Ne referim aici la orice mini-victorie, nu doar la numărul de kilograme de pe cântar. Poate ai mai multă energie, ai reușit să iei 3 mese pe zi, ai mâncat doar o bomboană în loc de toată cutia sau ți-a fost ușor să renunți la desert. Fiecare pas în direcția unor obiceiuri sănătoase merită celebrat.

Continuă, chiar dacă nu totul iese așa cum ai planificat

Poate vei ceda uneori ispitelor culinare, dar asta nu înseamnă că trebuie să te descurajezi și să abandonezi tot progresul făcut până atunci. Nu amâna pentru a doua zi sau pentru luni “revenirea la dietă”, ci fă alegeri alimentare mai bune începând de la următoarea masă.

Succes!

Ți-a plăcut articolul? Distribuie pe